Dzień otwarty - co to jest i jak go zorganizować?

cze 27, 2018 · Time 5 min. czytania

Słyszałeś pojęcie dzień otwarty, ale nie do końca wiesz, co to jest? W tym artykule znajdziesz odpowiedzi na najważniejsze pytania z nim związane.

Dzień otwarty – co to w ogóle jest?

Dzień otwarty to nic innego jak popularny za oceanem open house, czyli technika prezentowania nieruchomości wszystkim klientom jednego dnia. Wymaga znacznie lepszej organizacji, ale niesie ze sobą ogromne benefity. Przede wszystkim znacznie skrócenie czasu sprzedaży, choć równie często pozwala uzyskać też wyższą cenę.

Zorganizowanie dnia otwartego nieruchomości zakłada umówienie wszystkich potencjalnie zainteresowanych kupców na jeden dzień. Należy to zaplanować w takich odstępach czasu, aby kolejni zainteresowani mijali się w drzwiach z wychodzącymi kupcami. Open house odbywa się z reguły raz w tygodniu i wiąże się z doskonałym przygotowaniem mieszkania lub domu na sprzedaż. Mówimy tu przede wszystkim o home stagingu, dokładnym uprzątnięciu czy stworzeniu odpowiedniej atmosfery. O szczegółach jednak chwilę później.

Po co w ogóle organizować open house?

Organizacja dnia otwartego ma kilka głównych zalet. Wśród nich wymienić trzeba przede wszystkim:

  • oszczędność czasu – organizujesz prezentacje nieruchomości jedynie raz w tygodniu i doskonale wiesz, kiedy następują. Dzięki temu możesz spokojnie planować cały tydzień, bez obaw, że ktoś popsuje Ci szyki w ostatniej chwili;
  • możliwość uzyskania wyższej ceny i skrócenie procesu sprzedaży – Twoi potencjalni kupujący mijają się w drzwiach, dzięki czemu wzajemnie pobudzają swoje zainteresowanie nieruchomością. To prosty zabieg psychologiczny, ale niebywale skuteczny. Często prowadzi to do składania oferty już na miejscu, podczas prezentacji, w obawie przed tym, żeby poprzedni lub następny kupujący nie sprzątnał sprzed nosa dobrej okazji;
  • weryfikacja prawdziwego zainteresowania – dzień otwarty pozwala odsiać tak zwanych “apaczy”, którzy przyjeżdżają do Ciebie, oglądają nieruchomość, a na pytanie: “I co, są Państwo zainteresowani?”, odpowiadają z reguły: “A nie, my tylko patrzymy sobie, co można kupić”. Jeżeli ktoś będzie w stanie zaczekać kilka dni do dnia otwartego, da Ci to już pewien obraz ich zainteresowania;
  • możliwość lepszego przygotowania nieruchomości – dzięki temu, że dzień otwarty organizujesz tylko raz w tygodniu, masz doskonałą okazję do tego, aby zaprezentować go najlepiej, jak tylko potrafisz. Wystarczy godzina i kilka prostych zabiegów, a zyskasz ogromną przewagę nad konkurencją.

Jak zorganizować dzień otwarty?

Organizując dzień otwarty trzeba pamiętać o kilku podstawowych kwestiach:

  • zawsze prezentuj nieruchomość idealnie wysprzątaną i odświeżoną – liczy się pierwsze wrażenie, a te psuje brud i drobne niedociągnięcia, jak np. upaćkane włączniki światła, odstające listwy, czy plamy na ścianach;
  • zadbaj o nastrój – puść cichą muzykę, najlepiej relaksującą (np: Meloradio), upiecz wcześniej ciasto, wstaw świeże kwiaty do wazonu w kuchni. To drobne czynności, które jednak znakomicie wpłyną na potencjalnych kupujących;
  • grunt to dobra logistyka – zaplanuj wizyty kupujących tak, aby mijali się w drzwiach. Po pierwszej prezentacji na pewno wiesz już, ile może ona trwać. Z reguły będzie to od pół do godziny;
  • przygotuj materiały – wydrukuj proste ulotki i wizytówki, żeby klienci nie wychodzili od Ciebie z pustymi rękami. Świetnym pomysłem jest wręczenie np. małego słoiczka powideł, na którego etykiecie lub bileciku znajdą się dane Twoje i nieruchomości;
  • zaproś home stagera – wnętrze musi ukazywać pełny potencjał funkcjonalny. Musisz zaprezentować nieruchomość tak, jak do sesji zdjęciowej. Pamiętaj też o depersonalizacji, czyli usunięciu wszystkich osobistych rzeczy. Niech klient poczuje się jak u siebie i znajdzie tam miejsce dla swoich marzeń;
  • i pamiętaj: zero emocji! – wciel się w rolę pośrednika, bądź bezstronny, rzeczowy i konkretny. To już nie jest Twoje mieszkanie, więc zapomnij o sentymentach. Zabiegaj o informację zwrotną, nie opowiadaj żadnych historii osobistych i – co najważniejsze – nie obruszaj się, kiedy usłyszysz coś złego na temat swojej nieruchomości;
  • nie tylko nieruchomość musi się prezentować – oglądający nie są przypadkowymi i niechcianymi gośćmi, a Twoimi potencjalnymi partnerami biznesowymi. Nie przyjmuj ich w dresie i kapciach. Ubierz się w elegancką koszulę, spodnie i buty. Niech oglądający poczuje się uszanowany i doceniony.

Dzień otwarty to tylko część szansy na sukces

Pamiętaj, że na Twój potencjalny sukces składa się zbyt wiele czynników, żeby jeden tylko open house był w stanie zażegnać wszystkie problemy. Śledź naszego bloga lub skontaktuj się z którymś z naszych doradców, aby być gotowym na wszelkie okoliczności i potencjalne problemy.

Może to też Ci się spodoba

Czeka nas renesans wspólnotowości. Wywiad z dr Piotrem Wasylukiem

Kto potrzebuje analizy trendów, co można z nich wynieść i dlaczego to współpraca jest dla nas największą szansą? O zmianach, które za i przed nami rozmawiałem z dr Piotrem Wasylukiem, jednym z autorów Raportu Nieruchomości 2020/2021. Michał Dziermański: Czy w tych niepewnych czasach biznes potrzebuje analizy trendów? Piotr Wasyluk: Właśnie teraz biznes potrzebuje metod kreatywnych, […]

Czy mogę liczyć na doradztwo finansowe i pomoc w uzyskaniu kredytu?

Czy mogę liczyć na doradztwo finansowe i pomoc w uzyskaniu kredytu?

Transakcja wiązana, czyli sztuka o współpracy

Funkcjonujemy teraz w nieco innych realiach. Coraz częściej przekonujemy się na własnej skórze, ile znaczy pomoc innych osób – począwszy od ważnych życiowych decyzji, po asystę w zwykłych codziennych sprawunkach. Siłą rzeczy, obecna sytuacja odbija się także na pracy agentów nieruchomości, ale często oddziałuje na nią… w nadspodziewanie pozytywny sposób! Zobacz, jak kilka oddziałów połączyło […]

Chcesz sprzedać nieruchomość?

Napisz do nas

    Proszę o zaznaczenie zgody.